רגע לפני הרכישה של האייפון הבא שלכם, כדאי לדעת מהם ההבדלים בין הדגמים שזמינים לרכישה באתרי הקניות באינטרנט – לבין הדגמים הנמכרים בישראל ביבוא רשמי.
למה? שווה לקרוא ולגלות.

 

לא כל האייפונים נולדו שווים
אפל, החברה המובילה בעולם הטכנולוגיה, המציאה את האבטיפוס של האייפון הראשון בשנת 1983. אמנם היה מדובר בטלפון קווי עם מסך מגע שהיה רחוק מאוד מלהיות נייד באותה תקופה, אבל הכיוון היה ברור כבר אז – להציג לעולם טלפון חכם בטכנולוגיה פורצת דרך.
מאז, יצאו דגמים רבים במהלך השנים, שהציגו שיפורים והתקדמות טכנולוגית, אך יחד עם זאת, לא כל האייפונים נולדו שווים. כשאפל מציגה לעולם דגם חדש, היא למעשה מייצרת מספר מודלים של אותו הדגם, אבל עם שינויים המותאמים לשוק אליו המכשיר מיועד. במילים אחרות – לוקליזציה.

 

הדגמים ה”בטוחים”
המודל הגלובלי של דגמי האייפון 12 הנמכרים על-ידי היבואן הרשמי, מבטיחים רכישה בראש שקט בכל הנוגע לאחריות, תכונות והתאמה לתדרי הסלולר של השוק הישראלי.

 

הדגמים הם:

  • 12 מיני A2399
  • 12 A2403
  • 12 פרו A2407
  • 12 פרו מקס A2411

 

5G אולטרה מהיר? לא לכולם.
מעבר למודלים הגלובלי והאירופי שהזכרנו כאן, ישנם עוד ארבעה מודלים נפוצים והם – אמריקאי, יפני, קוריאני והונג קונג. לכולם תמיכה מלאה ב-5G, אך הדגם האמריקאי מצויד בשני תדרים נוספים, מהירים יותר משאר העולם.
ומתי צפויים התדרים האלו להגיע לישראל? כנראה שנצטרך סבלנות כדי לגלות…

 

שניים סימים עם כינור
אם אתם זקוקים ל-2 כרטיסי סים במכשיר האייפון שלכם, מודל הונג קונג נותן לכם את האפשרות הנדירה הזו.

הדגמים בהם תמצאו מגירת סים כפולה הם –

  • 12 מיני (הונג קונג) A2399
  • 12 (הונג קונג) A2404
  • 12 פרו (הונג קונג) A2408
  • 12 פרו מקס (הונג קונג) A2412

 

חובבי facetime? שימו לב – המודלים המשווקים בהונג קונג המסתיימים באותיות A/A יאפשרו לכם להשתמש בפלטפורמה זו ללא הגבלה, זאת בניגוד למודל הונג קונג המשווק בסין ומסתיים באותיות CH/A.

 

קחו אחריות על הרכישה שלכם
כדי שתהנו מרכישה נטולת דאגות התואמת את הצרכים והדרישות שלכם, בדקנו עבורכם את ההבדל שעושה שינוי גדול ברגע האמת והוא אחריות.
המודלים האמריקאי והונג קונג אינם כלולים באחריות היצרן בשוק בישראל כיום. הדגם הגלובלי, האירופי והקוריאני לעומת זאת, מכסים אתכם – אך בדקו היטב כי הדגם הקוריאני מסתיים באותיות KH. יוצא מן הכלל הוא הדגם היפני הזוכה לרוב לאחריות בישראל, אך נכון לפברואר 2021, אחריות זו טרם הוסדרה רשמית עבור סדרת ה-12 החדשה.

 

שקט מצלמים
את הצליל המופק מהמצלמה תוכלו להשתיק ברוב המודלים של האייפון 12. אם אפשרות זו מהווה שיקול עבורכם בתהליך הרכישה, הסירו מהרשימה את המודל היפני (המיועד לשוק הקנדי) ומסתיים ב-C/A ואת מודל הונג קונג המסתיים ב-A/A.

 

השורה התחתונה
כדי לבצע את הרכישה הבטוחה בכל הנוגע לתדרי רשתות סלולריות, תכונות מכשיר ואחריות, מומלץ לבחור בארבעת דגמי האייפון הגלובלי והאירופאי המיובאים לישראל ונזכרים בפסקת “הדגמים הבטוחים”.

 

בהצלחה ובחירה נכונה!